Thursday, July 30, 2009

smlm Ckg Mc (malar codi) dapat surat kursus jsu kimia kat smk lembah keramat pkl 2-5 ptg esok.'u pergi ok? 'aku dah agak dah..lagipun aku dah lama tak pg kursus.banyak benda yg aku kena blaja lagi.
tapi dia anta org yg blur plak tu,nasib la.aku ni jenis time dgr terhangguk2 cm org paham la, tapi sebenarnya blur jer lebih hehe..

so rini, pas 1.05 thari, patutnya ada meeting kat sek, tapi aku terus cabut ke tempat kursus.dah inform dr saro,dia kata xyah masuk meeting..

tengahari..jln bole tahan jem..

akak2 ni khusyuk mendengar..paham ker kak?kui kui kui..jaatnya aku

abes lebih kurang 5.15.bedesup blk takut jalan jem nak menghangkut bdk2 ni kang

sebelum mak terlupa
.
.
.
.makan tengahari

sebelum balik
.
.
.
.
i likeeeeeeeeeeeee


kalo datang kamis,mula la aku tak senang duduk pasal nak ngaja psk kelas 3A11.bukannya aper, depa ni jenis tak boleh duduk diam, mcm ada bisul kat muntot muehehe..dah la tak nak belajar.dah abis silibus mengajar, aku wat la bbrp aktiviti dgn depa neh.yela nak kawal depa tuk sejam lebih, boleh haru biru dibuatnya aku..antaranya ialah main congkak n gasing, bagi seberapa banyak kuiz beserta hadiah.kalo tak hm...hampas kelapa la jwbnya.

smlm puas la aku dok memikirkan aktiviti tuk diorg rini.pastu terkenangkan bln kemerdekaan yg makin hampir, aku ingat nak ajak depa tgk wayang 'bukit kepong'.konon2 nak semaikan semangat patriotik la hehe..cari2 kat youtube ada plak filem tuh.

ajak depa turun ke makmal, itu pun depa dah merungut.baru bukakkan filem, depa dah merungut citer boring.ada bbrp org jer yg setia menonton yg laen hampeh..bila scene askar kita kena tembak dgn komunis, sorang bdk bole kata 'ini orang banyak bodoh la (yg dimaksudkan ialah askar kita) aku hangit jer dgr tapi aku perli la blk 'sbb org bodoh yg awk ckp tu la awk hidup senang sekarang'

filem bukit kepong.tgk dlm makmal kimia jer.tq yer ckg mc ;p



siap ada yg tido lg.mimpi indah2 la kot...dah smp ke mana yer ???

kesimpulannya:
budak zaman sekarang mmg tidak menghayati dan menghargai kesusahan datuk nenek kita dahulu tuk memperjuangkan kebebasan. untuk siapa semua tu??lahir2 jer, kita la yg merasa kesenangan yang teramat dari pengorbanan mereka.patutla sesetengah bdk skrg tak pandai menghormati org lain.sedih la tgk bdk2 skrg.terpikir mcmane la generasi akan datang yek...

Wednesday, July 29, 2009

sengal la

Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama.....

Tuesday, July 28, 2009

Tag dari kak ti

rasanya semenjak jadi blogger (2007), ni cm pirst time jer jawab tags hehe...tq kak ti tuk award ni..

1)kenapa korang rasa korang patut dapat award ni?

cm tak patut jer tapi org dah memberi kita menerima la seadanya hehe..rasanya sy memula wat blog pun pasal minat baca blog suami dan kengkawannya.sekadar mengisi masa lapang dan menghilangkan stress

2)ucapkan penghargaan kpd sesiapa saja, setelah anda menerima award ini?

kepada kengkawan blogger di luar sana, yg sudi membaca blog saya dan mengizinkan sy melayari blog anda semua, terima kasih.walaupun ada diantara kita yg saling tidak mengenali, tetapi dgn membaca blog2 mereka, serasa mcm dah lama kenal.sehari tak membuka blog2 kengkawan mcm tak berseri jer idup haha..cm poyo jer ;p

3)korang wajib bagi 10 penerima awards ini
terima la jeng jeng jeng...

1. asben ku (blog bersawang suda)
2. mak mencah
3. nieza
4. anese
5. suraya (jawab dol!!)
6. irfan
7. mama syirah
8. maslissa
9. nurul aida
10.aryanie

jawab jgn tak jawab




aktiviti sabtu lepas iaitu memasak makanan tradisional pelbagai kaum.hari tu mmg hepi.mana taknya, pewot muncet dgn kue mue jer ngeh ngeh..Pengetua pun sporting turun padang memasak cucur udang.mmg sedap nyam nyam..yg pasti kue gulung ku itu mmg tebal seperti diriku ini.wat malu jer ahaks..ape yg penting....kita enjoy( versi wonderpets)...mari layan gambar okeh..papai

demam lagi

mak mc rini.mlm smlm badan rayyan mula panas.mmg panas sampai darah keluar dari hidung.ayah nya bdk2 ni meng'suggest'kan supaya mak nya coti.aku perasan rayyan mmg kerap demam dari kakaknya masa kecik2 dulu.nak meniarap pun demam, kali ni demam nak pandai buat ape plak dik nun?? mcm pia dulu tetiba jer dah tumbuh gigi.tapi kali ni rayyan agak meragam skit dr dulu.sayang jugak nak coti pasal seingat aku selepas naik sek (pas pantang) belum la lg mc.tapi demi anak2 tersayang, mak relakan nyah..anak2 lebih penting dari segalanya.


pkl 4 pagi tadi meragam, sib baik ayahnya melayan.mata i mmg teramettttttt la berat sekali.pkl 6 si mak plak punyer turn ;p






nampak tak rayyan siap tunjuk penumbuk lagi kat akak.renungan maut wat akak pia pas kena buli.risau betul aku psl pia pantang jer nampak kelibat adik dia mulala nak melepuk jer

ape pandang2 neh..aik dik..ibu pun kene sijibik jugak ke ?hehe

nak jugak mencelah.hepi pasal rini takyah g sekolah jupe nenek mah dia

Friday, July 24, 2009

teka teki menguji minda

1) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai

2) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

3) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki

4) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol

5) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?

6) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?

7) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

Jangan lihat jawapan nya dulu















ini jawapannya:-

1) Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

2) MILO AIS

3) Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat
sebelah aje.

4) Semut yang matanya BENGKAK

5) Motorsikal......sebab dia pakai tongkat

6) Kambing binATANG

7) Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

Wednesday, July 22, 2009

gambar hiasan dari myresepi.tocheeee....

Sabtu ini spt sabtu lepas kami ada tugasan di sekolah.kalo bln 6 dulu ada hari permainan tradisional untuk pelajar ting 3 (matapelajaran PSK), kali ini untuk pelajar tingkatan 2 dengan temanya makanan tradisional.makanan??? i likeeeee...

dgrnya, pada ari itu, kami bersama2 pelajar akan memasak pelbagai makanan tradisional pelbagai kaum.yg tak syiooknya, aku telah ditugaskan tuk memasak kue ketayap atau kue gulung.aku mmg suka makan kue ni lagi2 kalo mok cik yg jaga bdk2 ni buat.mmg mabeles....lagi2 kalo pree kui kui...tapi ya ampun aku mmg tak pandai nak masak kue2 ni.setakat nasik goreng atau jemput2 bole la kot.tapi takkan aku nak menolak tugasan yg telah diberikan.takpe takpe..aku akan cuba menyahut cabaran itew dan buat sebaik mungkin.mana la tau tetiba plak pas ni aku jadi teror masak kue muih ni ;p diharapkan tak de la bdk2 tercirit birit pas menikmati masakan kami ;p

Tuesday, July 21, 2009

bakal dapat geng baru??

di suatu ujung minggu....

.
.
.
.
.



sarap pagi.menu kesukaan ayah, lontong mok cik kat pasar pagi..



boleh tahan anak dare ni makan



sambil itu....
.
.
.
.
.
.
.

Pia dgn ayah bakal dapat geng baru...adik baru kah??? hehehehe...


jeng jeng jeng...
.
.
.
.
.
.
.
.
.


oooo...rupanya depa bakal dapat geng naek beskal


try test


pandangan sisi


pandangan depan

jom ayah.....

i dgn beskal kuwos yg tersadai tu jugak yg keseorangan.oh ya, xlupe juga sauna belt bersama...ngeh ngeh ngeh

Monday, July 20, 2009

ari ni aku terima 2 relief, pagi 5 seni 3 dan waktu akhir di 3A5.yg seni 3 tu aku tak kesah la jugak, tapi yg 3A5 tu ala2 cuak la ,pasal salu jugak dgr depa kata bdk2 lelaki kelas tu mmg loyar buruk yg amat dah la waktu2 genting nak blk hehe..so aku isik minyak tuk kali ke dua, mkn lebih berat kali ke 2 sblm aku mkn orang (alasan lagi...).

masuk2 jer, syukur tak terhingga pasal geng2 iskandar tak mai.ada jugak sorang dua mamat ni tak abis2 mintak seposen kat kengkawan termasuk aku heheh..tapi aku tau dia dok melawak.pastu aku berborak la dgn seorang pelajar lelaki cina ni.tak ingat namanya,aku kenal dia pun pasal waktu aku PR (permanent relief 3A3/3A4) dia salu masuk kelas aku neh.nakal2 biasa la tapi msh menghormati guru.perbualan antara kami:

R : cikgu teka saya datang dari mana?
aku ler : aik, bukan Malaysia ker (tapi tgkkan rupanya mmg bkn mcm cina Malaysia.ala2 artis hong kong gitu)
R : cikgu teka la
aku ler : Hong kong, Beijing , taiwan (sumer la aku sebut)
R : Brunei la ckg.apak saya kerja sana.saya dgn mama dkt sini
aku ler : ye ke, awk dgn mama tak rindu ker dgn ayah yg jauh tu.
R : ok.cuti nanti pergi sana la.tahun depan kalau result PMR ok, saya mau pindah sana
aku ler : jauh nya nak pindah,dgn mama la ye
R: tak saya seorang aje.mama dgn papa dah berpisah. (adui masa ni aku dah rasa sedih).
aku ler : (dah nampak mata dia bergenang aku pun ckp) takpe, mama dgn papa kan sayang awak.kalau mereka duduk sama nanti ,gaduh kan.
R : kesian la saya cikgu.orang lain semua mama papa duduk sama
aku ler : takpe, mama kan sayang awk... (air muka dia mmg berubah)
loceng berbunyi dan perbualan kami terhenti setakat tu (sebenarnya aku pun dah tak sanggup meneruskannya takut2 aku plak yg kebanjiran haha..)


itu adalah salah satu cebisan kisah dari pelbagai kisah di sekolah.sebenarnya bnyk pelajar yg bermasalah ni datang dari keluarga yg bermasalah (penceraian atau kematian). kesian sgt sbb ada bdk yg lahir2 tak sempat jupe mak / ayahnya.kdg2 bdk2 yg bermasalah ni sbnrnya nak kan perhatian dari kita.tapi sepatutnya diorg lebih memikirkan masa dpn dan tak mengambil kesempatan atas situasi yg tejadi.apa yg berlaku di sek tadi, benar2 menyentuh naluriku sebagai seorang ibu.

Saturday, July 18, 2009


lepak kat sek semalam smp 11+ . bdk2 fasi ramai ex student, dapekla melopeh gindu smlm hehe..teringat masa camping dolu2 masa bujeng bujengan amatla seronok sekali.kenangan yg takkan dapat diulangi ;p


alhamdulilah..ramai jugak yg datang kelas tambahan rini tadi.adala dlm hampir 30 org.ramai yg datang dan bersungguh2 wat latihan ada gak yg ke hulu ke hilir macam org yg ilang bini resah betul dia huahua...apa pun aku rasa sonok rini, rasa masa pun cepat sgt berlalu

Friday, July 17, 2009

ada ka patut?

2 ari lepas aku otw ke kelas 3A10 tuk berjumpa dgn gkmp, kak yati.elok jer baru nak bercakap, kitaorg ternampak kumpulan pelajar yg ramai.dah agak, mesti bergaduh.mmg dah jd tanggungjawab kami tuk meleraikan agar tak berpanjangan.bila smp ke situ (tak jauh pun) si A ni dah berdarah di tumbuk (kena cermin mata)oleh si B.pelajar lain pun tolong leraikan.agaknya si A ni marah sbb tak sempat nak membalas, dgn tak semenanya memaki hamun kami dgn perkataan yg sungguh manis sekali c*b*i.ada ker patut?? takpela lu sendirila mau ingat okkk...agaknya kalo dikira dah berbakol2 cacian kat kapla kami hehe..nasib nasib...

malam ni aku bertugas utk camping perdana di sekolah dari jam 9-11 malam.takmo la aku titon sana tapi nak balik cm dah gelap jer area umah aku ni, ala2 sunyi sket.eii takut.nak bwk bdk2 dgn apak bdk cm kesian jer.nanti depa meragam sape yg susah?i jugak...........(dgn sore sengau ye)esok jam 11.30 -12.30 ada kelas tambahan matematik.ada ke pelajar kelas 3A9 dan 3A12 yg datang dan seterusnya sanggup menunggu hingga tengahari?wallahualam.tgk sajala esok.rasa sedih dan hiba bila aku dapat mencari blog arwah siti marlina zainal dan membaca cerita2nya.dgr tadi dari kengkawan, anaknya yg sulung disahkan ada chance utk dpt kanser.Ya Allah, siannya nasib si kecil itu.diharapkan Allah memanjangkan usia dan memberikan kesihatan yg baik pada anak2 arwah..amin

Thursday, July 16, 2009

bila pia merajuk...

cengginila gupenya bila baby tua merajuk huhuhu...sian la kat dia, rindu zmn bebi2 dolu kot.adik langgar dia dgn walker pun merajuk, nak biyak pun merajuk pendek kata merajuk sokmo..siap berlari sembam muka kat sofa sambil ckp tak nak kawan ibu.eh eh ikut sape la plak bdk neh ;p bila merajuk mula la nak masuk buai hehe...

warghhhh..... ;(


mengkek sbb aku amik kesempatan. heheh


mulala shy shy cat bila aku panggil "ala baby baby"


1...2...3....senyum

Wednesday, July 15, 2009

seram seram suku

Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.dia ni org johor
Die ade awek name Julie.julie nih dok kt perlis..
Diorng nih xpnah jumpe sblom nih,juz msg n call aje..
Gamba pon diorng xpernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310i. Diorng da xthan nk jumpe sngat2
Diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama..
Dan diorng brcdang utj berjumpe di rumah julie.
Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka..

Pada seminggu sebelom hari raye,Julie terlibat dgn satu kemalangan..
Mayat julie selamat dikebumikan. .
Seluruh keluarga Julie sngt bersedih atas pemergian Julie..
Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..
Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini..
Kebetulan,hp jimmy rosak pada hari kematian Julie..
Sehari sebelum raya,bru lah hp die siap dibaiki
Apabila hp da ok,jimmy terus msg Julie..
Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..
Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy..
Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya

Bila smpai shj dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie...
Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk..
Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia...Jimmy semakin tidak senang duduk..
Setelah lama berbual,jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie..
Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabarĂ¢€¦
Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,
"kenapa mak cik ngan pak cik??ape yg da berlaku pd Julie??"
"Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..
Jimmy semakin kehairanan..
Jimmy bertanya"bila mak cik??sbb apa??"
Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..
Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlis
Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..
Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye

Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnah perkuburan Julie..
Jimmy maish x berpuas ati dan mengorek kubur Julie
Memng betol Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut..
Jimmy semakin hairan dan ketakutan
Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati,tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..
Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..
Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,
"awk ngah wat pe??"
Tidak lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka shj sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi
"xde wat papepon..awk da smpai ke??"
Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??"
Dan Julie pon balas "memng sy da meninggal.."
Jimmy cuba beraniakn dri dan membalas semula sms tersebut dgn "ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??"
Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg...
Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut...
Apabila mereka baca sms tersebut,mereka semakin takut dan seram hingga bulu roma terdiri tegak
Kerana sms etrsebut berbunyi
"DIGI ADA DIMANA-MANA

Tuesday, July 14, 2009

eksesais

sila jgn salah phm.yg eksesais bkn la aku, ya ampun tapi bdk2 ni. i jadi tukang tengok jer bleh heheh..

tarik nafas...angkat tangan lagi dik,tak cukup tu!!! arahan si mandor.tgk muka adik yg bersemangat betul.kembung2 lagi pipi dia

tgk mcm kakak buat ni dik.aik, eksesais ker posing neh ;p


heheh..(sambil kuar tanduk) puas ati la tu dapat buli adik dia.tgk dia nyorok2 sambil tunjuk2 lagi kat si adik

sempat lagi tuh

kita geng kan dik ;p (setelah selesai acara membuli...heheh)

sepupu sepapat

mazuin nur hasya..anak sulung abg ku.berusia 4 thn.rasa mcm baru jer aku dokong dia masa baby..

adik awin, mazwan nur hisyam..berusia 3 thn.sumer nama anak bermula huruf m ala2 mak pak nyer le


eiiiii...geramnye


2 org yang merempit


nak ke mana tu kak?

wat gapo tuh???


kita minum dulu!!!!!!!


kroohh...kroohhh...sian akak zura keletihan menjaga bdk2 nih, tq ;p

cukup puas hati hehehe....

Sunday, July 12, 2009

bangun titon..

bangun tido pun sempat senyum lebo..menten menten nak...angin baek la neh ;p


manyak syiokkkk...........

aisemen....blogger ni..kaco la..

ha...amek amek....sori separuh seksi k auwwww

Saturday, July 11, 2009

`



di suatu tengahari nan terik di parking keta sekolah

kak h : nor, ko nak cd tak?
aku : cd pe tu kak
kak h : ni ha, aku borong cd ni sekali dengar bukan penyanyi original.rasa nak buang jer
aku : i ok jer kak.hm...cm best jer ni.layan jiwang la i mlm ni hehe..tq

seminggu dua tu tak jugak aku dgr2.bila teringat tu aku pun pasang la kat komputer.aku pong tarik nafas konon2 nak feel la.tak silap aku fransisca nyer lagu (sekadar di pinggaran).aah! mmg sah sore umat tah sape2 jer tu.mmg potong betul,ilang feel nak berjiwang karat.dgr kejap jer.walaupun dah tak dgr, aku simpan leklok cd ni mana tau tetiba datang angin nk dgr.layan entry sementara tggu megrib nih ;p