Thursday, July 30, 2009

kalo datang kamis,mula la aku tak senang duduk pasal nak ngaja psk kelas 3A11.bukannya aper, depa ni jenis tak boleh duduk diam, mcm ada bisul kat muntot muehehe..dah la tak nak belajar.dah abis silibus mengajar, aku wat la bbrp aktiviti dgn depa neh.yela nak kawal depa tuk sejam lebih, boleh haru biru dibuatnya aku..antaranya ialah main congkak n gasing, bagi seberapa banyak kuiz beserta hadiah.kalo tak hm...hampas kelapa la jwbnya.

smlm puas la aku dok memikirkan aktiviti tuk diorg rini.pastu terkenangkan bln kemerdekaan yg makin hampir, aku ingat nak ajak depa tgk wayang 'bukit kepong'.konon2 nak semaikan semangat patriotik la hehe..cari2 kat youtube ada plak filem tuh.

ajak depa turun ke makmal, itu pun depa dah merungut.baru bukakkan filem, depa dah merungut citer boring.ada bbrp org jer yg setia menonton yg laen hampeh..bila scene askar kita kena tembak dgn komunis, sorang bdk bole kata 'ini orang banyak bodoh la (yg dimaksudkan ialah askar kita) aku hangit jer dgr tapi aku perli la blk 'sbb org bodoh yg awk ckp tu la awk hidup senang sekarang'

filem bukit kepong.tgk dlm makmal kimia jer.tq yer ckg mc ;p



siap ada yg tido lg.mimpi indah2 la kot...dah smp ke mana yer ???

kesimpulannya:
budak zaman sekarang mmg tidak menghayati dan menghargai kesusahan datuk nenek kita dahulu tuk memperjuangkan kebebasan. untuk siapa semua tu??lahir2 jer, kita la yg merasa kesenangan yang teramat dari pengorbanan mereka.patutla sesetengah bdk skrg tak pandai menghormati org lain.sedih la tgk bdk2 skrg.terpikir mcmane la generasi akan datang yek...