Monday, July 20, 2009

ari ni aku terima 2 relief, pagi 5 seni 3 dan waktu akhir di 3A5.yg seni 3 tu aku tak kesah la jugak, tapi yg 3A5 tu ala2 cuak la ,pasal salu jugak dgr depa kata bdk2 lelaki kelas tu mmg loyar buruk yg amat dah la waktu2 genting nak blk hehe..so aku isik minyak tuk kali ke dua, mkn lebih berat kali ke 2 sblm aku mkn orang (alasan lagi...).

masuk2 jer, syukur tak terhingga pasal geng2 iskandar tak mai.ada jugak sorang dua mamat ni tak abis2 mintak seposen kat kengkawan termasuk aku heheh..tapi aku tau dia dok melawak.pastu aku berborak la dgn seorang pelajar lelaki cina ni.tak ingat namanya,aku kenal dia pun pasal waktu aku PR (permanent relief 3A3/3A4) dia salu masuk kelas aku neh.nakal2 biasa la tapi msh menghormati guru.perbualan antara kami:

R : cikgu teka saya datang dari mana?
aku ler : aik, bukan Malaysia ker (tapi tgkkan rupanya mmg bkn mcm cina Malaysia.ala2 artis hong kong gitu)
R : cikgu teka la
aku ler : Hong kong, Beijing , taiwan (sumer la aku sebut)
R : Brunei la ckg.apak saya kerja sana.saya dgn mama dkt sini
aku ler : ye ke, awk dgn mama tak rindu ker dgn ayah yg jauh tu.
R : ok.cuti nanti pergi sana la.tahun depan kalau result PMR ok, saya mau pindah sana
aku ler : jauh nya nak pindah,dgn mama la ye
R: tak saya seorang aje.mama dgn papa dah berpisah. (adui masa ni aku dah rasa sedih).
aku ler : (dah nampak mata dia bergenang aku pun ckp) takpe, mama dgn papa kan sayang awak.kalau mereka duduk sama nanti ,gaduh kan.
R : kesian la saya cikgu.orang lain semua mama papa duduk sama
aku ler : takpe, mama kan sayang awk... (air muka dia mmg berubah)
loceng berbunyi dan perbualan kami terhenti setakat tu (sebenarnya aku pun dah tak sanggup meneruskannya takut2 aku plak yg kebanjiran haha..)


itu adalah salah satu cebisan kisah dari pelbagai kisah di sekolah.sebenarnya bnyk pelajar yg bermasalah ni datang dari keluarga yg bermasalah (penceraian atau kematian). kesian sgt sbb ada bdk yg lahir2 tak sempat jupe mak / ayahnya.kdg2 bdk2 yg bermasalah ni sbnrnya nak kan perhatian dari kita.tapi sepatutnya diorg lebih memikirkan masa dpn dan tak mengambil kesempatan atas situasi yg tejadi.apa yg berlaku di sek tadi, benar2 menyentuh naluriku sebagai seorang ibu.