Friday, September 4, 2009

ari ari ni aku malas nak masak nasik berlauk, nak tukar selera plak,idea makin berkurangan sumer alasan . bukak pose tadi masak nasik goreng kampung dgn ayam goreng rempah jer .jiran sebelah rumah kasik mee goreng.perghh.. mmg sedap tul sampai aku sayang nak abeskan..rasa nak pi ketuk umah dia mintak sket lagi pun ada haha muka tak tau malu

tengahari tadi pas sekolah, aku join group tadarus kat sekolah.mmg setiap tahun akan buat bila bulan ramadhan.aku ilmu dunia pun kurang apatah lagi ilmu akhirat.banyak salah bacaan aku, almaklumla bersesuaian la dgn aku yg mmg sekali sekala rajinnnnn sesangat baca. ralit dgr kak ruslina dgn kak faridah dok mengalunkan bacaan al quran dgn nada yg merdu

bbrp ari ni dok teringat2 anak2 arwah ct marlina.lagi bersemangat nak jenguk bila dpt taw pagi ni group2 ckg petang melawat mereka.bila risik2, rupenya salah sorang kwn aku dah pegi melawat.dia kata sedih jer dgr citer dari nenek bdk2 ni.setiap kali si kakak rindukan mamanya, ayahnya akan bawak menziarahi pusara dan dgrnya, suami arwah masih belum mula bekerja lagi.berat mata kita yg memandang, berat lagi mereka yg menanggungnya.sehingga ke saat ini sang suami masih tinggal lagi di rumah mertua bersama anak2.aku bukan aper, takut nanti tercengeng , belum mak arwah nak bukak citer, dgn tgk muka si kakak dan babynya,mau ada yg banjir kilat kat situ jugak huaa tak pasal2 diorg lagi sedih....insyaallah, kalo ada rezeki tgk diorg, aku akan abadikan gambar mereka .. semoga anak2 arwah dilindungi Allah...