Thursday, September 3, 2009

ape mimpi aku mlm tadi?tetiba je nak update blog? yela, idea tadak satu, satu lagi mood pun tadak pasal si budak pia telah mencampakkan kamera ayah dia tu buat kali kedua tah kemana2,suka2 jer buat cm brg menan dia.ayah pia cm biasala mengkek..so aku beciter je la tanpa sebarang gambar.buleh gitu..

malam ni menu bukak pose aku ialah masak perut ber lemak ketam, goreng tenggiri jeruk, tomyam campur, my peberet dasar buruk lantak, tolak batu dgn kayu jer (panaskan semalam punyer),n ayah pia beli sata dgn otak2..mok cik bebudak nie bagi kue bakar.sumer licin tanpa ragu2 malu malu. untuk supper, aku nengok ada roti yg terdampar terbiar bbrp ari tu, aku pun buatla roti john resepi suka ati aku asalkan pewot kenyang malu plak aku nak nenyehkan gambar masakan aku ini, aku kureng pandai masak, tak kreatif, tak dan tak...sbb tu aku sonok layan blog kengkawan yg masak mcm2 , leh cuci mata sekaligus perut beb heheh..

mggu lps, aku sekuarga tido kat rawang..misi dan visi sekolah aku ialah nak tinggalkan bdk2 bermesraan dgn atuk nenek depa sementara aku dan ayahnya nak shopping baju raya bdk2 oo ada udang disebalik batu gupenyer . padahal aku dah serik nak pegi sogo pasai malas nak beratur bayar dan bersesak2. tapi biasala aku, insaf sekejap jer..so pagi ahad tu ,dgn penuh bersemangat, pepagi lagi lebih kurg pkl 9.30 kitaorg bertolak dari rwg..dgn harapan kitaorg akan jadi antara org yg terawal.sampai jer kat sana, nun dari jauh lagi aku tgk depan sogo , tuuuu dia...punyer la ramai umat (ratusan ) dok beratur tggu nak masuk sogo..geli perut berlipat aku tgk,sib baek tak bwk kamera..sumer (termsk aku) tak sabar2 nak laburkan duit ciput aku kat sogo weh! bila pintu sogo bukak jer org berpusu2 masuk mcm nak lari 4 x 100 jer, mcmla sogo tu tak bukak2 lagi pas ni..mmg kelaka aku tgk..semangat aku mmg tak kuat mana..pas sejam lebih jer, tgk org makin ramai, tak koser mak, terus keluar dan jenjalan kat pertama plak.dapatla 2 helai t shirt kat pia, dgn sehelai tuk anak buah aku.yg lain, kena beli kat s mall je la gamaknya.kat situ pun lawa2 n ada sale jugak.beli sehelai 2 tuk mak aku kat jalan TAR dan kitaorg pun berdesup balik rawang semula..

jupe kwn lama masa matriks kat sogo ritu..rindunye..anak dia pun dah 2 tapi tetap menten come.rs nya pas ni bole reunion kat sogo lagi pasai sebelum ni pun terjumpa kat sogo jugak masa masing2 masih anak dares gitu uhuk uhuk..