Friday, June 26, 2009

hari ini....

ieda, bagi can la aku pun nak kongsi citer jugak...hehe..rini ari report card.aku dah ditugaskan menjadik mak tiri kepada kelas yg bakal membuatkan aku nightmare setiap malam selama 2 bln ini..jeng jeng...3A13.so pepagi lagi aku dah berdoa agar 'kedai' aku rini tak laku..pelajar nya yg datang lebih kurang 8 org tetapi lepas kedatangan diambil,bbrp org lesap tah kemana.pepagi aku ngintai kelas diorg masyaallah, macam mlm tadi ada ribut taufan, kusi n meja sumer terbalik.pn yong, kwn aku pun heran siap sound lagi "ada binatang liar ke kat sini" hahaha...sebelum nama aku naik, aku ajak bbrapa bdk kelas lain yg baik ati menyinsing tangan mengemas kelas.sabo ajer la...teringat masa jadik guru kelas 3A11 dulu pun cmtu,ngeri mak.

ingatkan takde parents yg datang, tapi mujurla ada jugak yg masih mengambil berat pasal anak2 mereka. seingat aku la kebanyakan pelajar kelas ni mmg cemerlang 8E, siap depa sengih2 bangga lagi depan mak pak depa.ada sorang uncle ni mmg aku salute la, bagi keizinan pada ckg2 lagi tuk menempeleng anaknya kalo anaknya terkureng ajar..aku mampu tersenyum aje..dgn saiz badan diorg yg besar itu , membuatkan aku terpikir, sape yg bakal dilempang?aku ker dia? teringat kes diorg menolak ckg kelas mereka yg sarat mengandung.takmo la plak lepas ni depa dok tolak ckg muncit yg tak mengandung ittew ;p ada sorang parent tu tanyakan kat aku kat mane kelas anak dia.bila aku tanya kelas mana, dia jwb 3A16.cek punye cek rupanya kelas 3A13.tak dapek la dan takmo la aku nak membayangkan kalo ada kelas sampai ke 16.harap simpang la.tapi mana tau semakin lama pelajar smkn ramai kan?kan?

sorang budak ni plak dok tanya " ckg, skrg pukul brp? 10.30 kenapa? aku jawab.yeye..bagusla mak saya dah pegi meniaga.punyela dia seronok sbb mak dia tak dtg.ada plak yg mak dia dok tanya aku pasal anak, si anak plak yg menyampuk2.hm...ape da bdk zaman sekarang?bnyk ckg kata kelas ni patut takde sbb bdk2nya mmg takde ati langsung nak blaja.dtg sek untuk bersuka ria ala2 "yam pui" (betul ker eja cmni?) ckg yg tak pasal2 jadi baby sitter taska kepada kanak2 yg sungguh comel ittew.sekian