Sunday, April 5, 2009

anak2

dah lama xbercerita psl anak2.gamba pun dh lama amik cuma virus kemalasan yg melanda diriku ini ditahap tergaban utk mentransfer gmbr. rayyan akan berusia 4 bln mggu dpn,hm.. terasa baru jer melahirkan.la ni dia suka sgt tgk tb, bkn main bolat bijik mata bile tgk tb tu,ikot pangai sapela tu dik??haha..

ms aku dok menaip entry ni pun,tbyg pipinye yg mbam itu ,senyumannya...rasa rindu dgn dia, bole gitu?spt baby2 seusia dgnnya,time ni dia suka bercakap sendiri n tersenyum.indahnya dunia dpt tgk senyuman anak...

la ni pia n adiknya dua2 aku anto ke gumah mok cik yg jaga pia dulu tu.senang dah kenal n mok cik tu jaga depa dgn baik, alhamdulilah..pepagi mok cik tu turun tlg dokong kn adik n aku dokong si akaknya naik ke tingkat 3,time blk aku hangkut la dua2.kalo dihitung2 dlm masa 2 bln ini,mau nyer xselim haku dok panjat tangga mok cik tu pastu hongeh2 panjat tangga sekolah smp tengahari?tapi tekaan anda sgt tidak tepat.jarum penimbang itew tetap setia di no tersebut,tidak ke depan or ke belakang.lemak2 aku ni degil betul ehhh..ke dah sebati dgn aku ke umo aku dh tue menyebabkan metabolism rendah, tapi org laen tu boleh jer kurus.

lagi satu yg aku nyampah ialah cemin besar kat tandas guru sek aku.aku tau la cemin xpandai menipu,tapi terlalu jujur la haha..kdg2 aku lalu,xsanggup nk toleh ki kanan, terus jer.kalo terpandang mmg la sakit ati,mcm doraemon bantut pun ada hehehehe..(marah cermin ker marah sendiri?) rasa taubat nasuha jap bila terpndg cermin itu tapi aku! mana la tahan lama dgn taubat tu, juper kantin lupa diri muehehe...teringat lak si budak pia ni suka melenjan pewot ala2 beger big mac ibu dia nih.salu dia kata baby..baby...sambil tunjuk tepat kat pewot i gitu.xsakit ati ker??

pia pulak skrg dah hampir pandai menyebut ape yg kita dok borak ari2.kdg2 senyum sendiri bila teringatkan gelagat dia.pia syg kat adik dia,kalo nak jln,terus dia nak dokong rayyan sambil sebut 'jom jom jalan dik'... satu lagi bukti betapa dia syg pada adiknya ialah penah sekali tu aku suapkan dia mkn sik ayam, sempat lg dia dok suap bbrp biji sik kat adik. yg si adik tergedik2 bukan main suka lagi.ada yg aku jupe sik goreng kat tepi telinga,gamaknya xsempat suap, aku dah marah,jeli kat baju adik dia n yg tak thnnya si pia ni xmkn sayur tu psl la gamaknya dia p suap kangkung dlm mulut si adik,tekial2la budak sorang tu.pantang aku g dapo jap...hm..syg kan dia kat adiknya,niat nya mmg baik,nak berkongsi makanan.budak kan aper dia tau hehe...sambung lagi citer n gambo