Sunday, March 29, 2009

RM....


mggu lps,pas kelua kelas 3a12 dgn penuh kebengongan,aku pun turunla ke opis tuk melepaskan penat lelah jap (sbb opis kan ada ekon).sempat la bebual dgn sorang kwn (mak yung)..eh eh mentang2 la haku dh lepas...rupanya dia hampir diragut bbrapa ari lepas.citenya lbh kuang cengginila.pas kua dari bank, dia nampak sorang mamat yg bergaye ni dok peratikan dia..yg membe ni x dela nk syak yg bkn2 ,maklumla nampak cm intelektual je orgnya.kwn aku yg sarat peknen ni bkn main rock lagi naik skuter.yg mamat tu pun naik motor dok follow dia smp la kat roundabout.makin lama mamat ni dok himpit2 moto kwn ni, maka kwn aku pun bg la laluan sbb dia ingat org tu cuba nak potong.

mamat ni cuba nak amik beg dlm bakul tp xdapat. kot dia bengang terus dia tendang moto si mak yung ni sib baek kwn aku ni dpt kawal moto.xdapek beg, dia cuba lak tarik gelang n jam tgn, smp jam tu tekelua la tp kwn aku ni geram sgt smp xnak lepaskan jam tu.kwn aku dok tendang moto dia smp tehoyong hayang moto dia.punya la dia marah...sib baik ada bas sek ngan bbrp kete dok hon2 baru la mamat td blah dgn bengangnya...

laki kwn aku dok marah la jugak bini dia psl berebut jam.dia kata bg jer la jam tu nak dibandingkan dgn nyawa dan kandungan. tapi kata kwn aku time tu dh tak ingat pape , sbb dah telampau geram dh la sekaum dah tu xde ati perot tehdp pompuan mengandung.sib baik la semuanya selamat.terel juga kwn aku ni,xdpt la nak bygkan adegan tu blaku di siang2 ari.dah bkn rejeki ngko la penyamun!!kalo nak samun pun tgk la org.seriau lak rasa nak pg bank,rs xselamat je.benda nk berlaku xkira tempat dan masa.ape2 pun sama2 la kita amik iktibar dan berhati2.duit mungkin bole dicari, tp nyawa tak dpt ditukar ganti....AWAS