Sunday, March 29, 2009

cerita lagi...

mggu lps, ex cikgu ku dok becerita, sambil tu aku nampak mata nya bergenang..sepanjang 30+ mengajar, xpenah la beliau terasa begitu terhiris sekali.mggu lps kami dok bagi blk exam paper bebudak yg dh ditanda.nak dijadikn citer, sorang bdk ni terus mengoyakkan ketas tu didpn cikgu aku ni..sambil bangga n tertawa besar (of coz la result nya teruk). kata ckg aku, dia ibarat mengoyakkan hati beliau tapi bdk yg terlebih ajar ni gelak besa lg tanpa rs bersalah...di mana letaknya maruah guru kan... sering dipersenda.

cikgu aku ni sgt baik orgnya,susah nak dgr beliau mengeluh.semangat mengajarnya xpenah luntur walaupun akan bersara 2 thn lagi.di sbbkan keikhlasan hati beliau, anak 2nya semuanya berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat tertinggi tetapi beliau ttp merendah diri dan xjemu bg nasihat.beliau selalu dijadikan tmpt rujukan dan dihormati oleh kami.aku mmg tabik la,sbb aku yg br bbrapa thn mengajar ni pun xde semangat semcm tu.tp sayang nya dipersia dan dipersenda...hm....