Monday, March 17, 2008

Aduhai anakku........

Kalu nengokkan tajuk blog aku ni mesti banyak berkisarkan pada buah hati aku n asben.macam mimpi jer dgn kehadiran dia dalam hidupku..kalu nengokkan gambar2nya yg asyik menyengih cm kerang busuk,mesti korang x percaya masa dia baby n dalam pantang, langsung dia xbg can kat aku tido malam sampai siang huhu....nangih xbenti.cm kelawar la biler siang titon xnyedo termasuk la ibu dia nih ehe..syukurla dia dh begubah biler abih jer time pantang.pandai dia jaga ati ibu dia nih..cm tau jer ibu nak g skul balik kan cyg...
meh la aku citerkan sikit pasal bdk pia (nama manja) ni.dia dilahirkan pada 26 mei 2007 kathosp selayang pukul 11.50 am.sebelum aku bersalin, conpius gak la kat maner nak bersalin,swasta ker kerajaan,memandangkan kengkawan aku kat sek salu menceritakan kesakitan dan keperitan kalu bersalin kat ospital krajaan.dgn malas nk mengambil kira cerita depa dan berserah pada takdir (realitinya ari2 dok seriau psl nk banak...) aku pun dgn gemblenye dan bertawakal pg ospital selayang.syukur...aku mendapat layanan yg baik sepanjang proses kelahiran dan selepasnya...aku bersyukur sbb mengalami proses kelahiran yg mudah semasa melahirkan pia...aku anggap semua nih sebagai nasib dan takdir..alhamdulillah...kalu nk citer psl gupe,xde org yg ckp cm gupe aku.ada yg kater cm ayahla,atuk dan sepupu sepapat.idung jer ikut aku...komang bak kata ayahnya mueheeheheh.....(mase lom kawen, xnampak lak :p)
Pas dah jadik ibu nih,dh gase cmne bersalin dan menjaga anak, membuatkan aku bertambah menghargai pengorbanan emak ayah kita.salute dgn diorg di atas jasa & pengorbanan diorg yang tabah membesarkan kita(tu belum tmsk melayan kerenah kita :p)....harap2 kita akan menjadi ibubapa yang baik sepertimana mereka....amin............