Monday, March 31, 2008

Aktiviti ibu pia rini...





Smlm ayah dgn anaknya pia balik ke muo 2 banak,ibu xdapek nk join pasal smlm ada mesy PIBG sek.arini pulak kena bwk bdk2 kadet bomba pegi camping kat kem perah, Frim kepong.sori ye ayah, xdapat itot smlm, risau gak kalu pia meragam sepanjang perjalanan tapi kesian mengenangkan nenek muo dh gindu dgn diakan...tu first time aku berjauhan dgn anakku...walaupun sehari tapi xdapek nak dgambarkan kesedihan dan kerinduannya..tambah lagi menurut kata ayahnya, budak pia ni meragam sepanjang kat sana.adakah pia pun merindui ibu kek sini?bila asben aku bagi pon kat dia tuk dgr sore aku, dia mula nangis, apalagi hati aku pun gase sebak..so cmne la ibu bapa yg bekerja jauh dan terpaksa berjauhan daripd anak mereka ek??lagi...cmne la emak ayah yg kehilangan anak yg mereka bela dan tatap setiap ari dgn tetiba kan..xdapat dibayangkan...moga dijauhkan...


Ibu pia ni dah lama gak jadik cikgu bomba ni semenjak ngaja la.tapi nama jer cikgu bomba,tapi gasenya kalu berlaku pape aku la org petama lari dulu gamaknye (jgn mare org bomba BBS..)bila time camping(dolu2) penah la gak merasa naik kete bomba tu tengah2 malam masa budak wat latihan.cuma time aktibiti tgh malam(2-3 pagi) jer aku "ter"ngerok.sian kat kwn aku hawa sbb dia salu handle time tu.Dia tu bdn jer kecik tapi gagah dibandingkan dgn aku yg bebesor ni.Kat sek aku, setiap rabu diwajibkan guru2 pakai pakaian seragam.dolu2 penah gak pakai bj bomba tapi aku rase terlebih tough la hehehe...dah la kene masuk ngaja...cm badang berseragam yg sedang mengaja.bdk pandang pelik aku lagi la rase pelik.tu sekali jer la aku pakai hehehehe.....

Ni ha..cikgu tolong promote kan korang nyer wajah yg come loteh tu..ingat pesan cikgu jaga nama baik sekolah dan ibu bapak tawwww..sok n lusa cikgu datang jenguk korang kat sana k.....menurut kata anak murid ku itu,tempat2 kat situ namanya pelik skit.contohnya cm tandas diberikan nama tandas tongkat ali tuk laki n kacip patimah tuk pompuan.xde la peliknya mungkin berdasarkan tumbuh2an kek sanakan...tapi nape nama kem tu kem perah ekkkkkk??nk citer skit,ada sorang bdk bomba lelaki tu, ala2 macho la,masa aku nak balik tu nampakla muka dia toye jer,aku pun tanye la,gupenya dia soh aku bawak kan singam tuk ngunyah bila aku datang siap bagitau jenama n kaler siap dgn lolipop sekali....aper ni???ngalahkan pompuan jer dia nih, wat aku gelak jer.dia kata dh biasa ngunyah benda2 tu.tgk la sok, harap2 cikgu ingat la k..