Wednesday, September 15, 2010

tq pacik google
nampak sedap sgt kan..

thn ni ayah coti lama sgt.jumaat baru keje.semalam lepas zohor, kami betolak ke umah mak sedara ku di pantai dalam.tgk kete kat jalan takde la sesak sgt, sbb org bekerja dan mungkin org belum abis coti kat kg.dlm kete, aku anak banak feeling layan la lagu raya.nak dijadikan cite,elok2 sampai kat jalan masjid negara tu, aku tepasan ada bunyi hon.bila tgk cermin sisi, nampak ada kete kat blkg.tapi aku taktau sape yg dia hon dan kenapa sbb tgk ayah pia ada bg signal.

tetiba dia boleh potong kete kami dan cuba menghimpit dekat sgt,hampir nak langgar divider kiri.nasib baik kete tak banyak dan ayah pia bwk pelahan.kak pia yg berdiri kat belakang dah nak jatuh..aku pulak terdiam sbb terperanjat.tanyala dgn ayah kenapa, dia kata taktau sbb masa potong tadi dah bagi signal dan kete tu jauh lagi.

sampai kat traffic merah, kami berhenti bersebelahan.ayah bukak tingkap dan bercakap dgn dia.adalah yg dibualkan utk bbrp saat sblm lampu bertukar ijau.jauh kat sudut ati aku, rasa salute dgn cara ayah bertanya pada pemandu yg dah berusia itu.pada aku la, sepatutnya dia yg berusia jawab dgn lebih bertamadun.nasib baik ayah jenis cool.syukurla kami semua selamat.mungkin pakcik ni baran kot kami potong line dia.bkn line laju pun line paling kiri sekali .kereta kami berjalan sama hampir sampai ke umah mak sedara aku tu..nasib la lepas tu dia lalu jalan lain.mana la tau dia sedara mara kami jugak.hm...tak tau la nak kata ape...rasa menggigil semacam jer...nasib baik la kegigilanku itu diilangkan lepas pekena nasik lemak,sandwish ,mee goreng dll yg enak bangat kat umah induk tau ngeeeeee..masa dok taip ni pun dok terbayang dan rasa lagi ketakutan smlm..ehhh...scary la pemandu2 kat jalan raya ni