Sunday, January 3, 2010

rasanya tak terlambat lagi bagi blogger lembaps cam aku untuk mengucapkan selamat tahun baru 2010 untuk semua kengkwan yer..selamat..selamat...aduiii apsal rasa tak bersemangat ni.. tulun...tulun...jgn lupe mok cik demok oii tinggal lagi bbrapa hari jer umo mung dah bertambah 30 sen patutnya lebih bersemangat ape.. lomah somangat sbb umo meningkat ker :p banyak kenangan suka duka di tahun 2009, tertambah anak jer idok.tak aci kan...pia dapat kawan, dik rayyan pon mesti nak jugak kan ahakss...taun ni jer la yer kekeke.kalo jadi la kemengandungan taun ni mesti misi tu dok kata ni anak no 4.mak ai pe kes ,smp 4??? lawak jer munyik..pasal pe 4?sbb sblm pia aku pernah gugur.itu pon dikira, jadi kalo yg seterusnya pastinya jadik 4 enggak gitu bung? marah zizie weh pastu 99htn terpaksa disqualified *mcm la tak mkn nasik :p * ...pastu berat badan naik 100kg hehe dulu masa ngandung pia smp 80 pastu si rayyan hampir 90 kg lebih kurang la lepas ni..pastu jgn harap la nak turun manyak..pastu ayah pia dok perli aku ari2 haha..berangan jer lebih aku nih.. aku makan nasik sokmo oiiiii

aku tak pernah ada azam yg sebenar2 azam...aku tak tau cmne nak mengkategorikan azam tuk diri sendiri. dulu salu ingat konon nak mengkecikkan diri jer tapi salu kehampasan kelapa..tapi sejak akhir2 ni aku salu dilanda kesedihan...salu memikirkan takut kehilangan orang2 tersayang..tak tau la kenapa, hampir setiap hari..kadang2 mengganggu mood jugak..aku tau itu semua Allah yang tentu kan..tapi kita sebagai manusia masih boleh berdoa kan..sbb tu aku salu ingatkan diri agar menghargai ibu bapa, suami, anak2 ,adik beradik, kawan2 sementara mereka masih ada...ye la kita kan manusia biasa, penuh dgn emosi..teringat kata2 kawan aku,dia kata kita bagila ape yg teringin kita nak bagi pada orang tua selagi diorg masih ada, sbb bila dia teringin nak bagi, tapi org tuanya dah takde...beruntung kpd yg masih mempunyai ibu bapa sbb mereka, kita dpt pahala dgn menjaga mereka...oh mmg menusuk jiwa la kata2 nya..

aku teringin menjadi insan yg patuh pada penciptanya...aku sering berdoa agar Allah tidak akan jemu memberi hidayahnya padaku yg kadangkala alpa..tapi aku tahu DIA masih syg padaku...buktinya...masih ada kesihatan yg baik dan rezeki buat kami sekuarga, alhamdulilah...aku teringin nak menjadi isteri dan ibu yg baik kepada suami dan anak2..aku tau aku tak sesempurna mana buat mereka .aku sendiri tahu...mereka pun tahu...takde kelebihan untuk dibanggakan...tapi bagi peluang pada ibu untuk memperbaiki diri ini ye... sbg guru pulak, aku berazam nak buat kerja seikhlas mungkin amin supaya lebih diberkati, kurangkan kerja2 last minute masih menjadi hobi.. ....dan last sekali semoga Allah permudahkan urusan nak masuk umah baru tak lama lagi..semoga kita akan menjadi org yg lebih baik pada tahun ini...amin.....oh...apekah?entry jiwang2 ini malam.....buang tebiat ker?mau nye 3 kali jemaat jer lagi ni hehe ok la wa nak cau cin cauuuuuuuuuuu dulu.....zzzzzzzz...zzzzzzzz