Wednesday, November 25, 2009

zreetttt....zreet....(munyik vacum) pastu kasik mop skit pasal blog ni besawang sudah :p



cmne anak2 murid ckg yg amik SPM?harap2 semuanya berjalan dgn lancar.ala, tak lama lagi pon dah nak abis exam kan kan..cepat nya masa berjalan..sedo tak sedo pon tinggal 5 ari jer lagi aku kena jaga exam dan duty aku akan abis 10hb.gambar2 kat atas ialah masa taklimat spm dan penyusunan kerusi meja kat sek aku.wow... yg jadi mc ritu adalah jeng jeng jeng..rakan bloggerku,ieda.tak sangka kan, cm pengacara nona gitu, al maklum la cikgu bahasa u...

dimulakan dgn ucapan pengetua, check mengcheck disiplin pelajar, susun kerusi meja, bagi slip peperiksaan pada pelajar dan akhir sekali ialah jamuan makan pada pelajar.rasa2 nya la, inila julung2 kali dibuat jamuan pada pelajar spm tak gitu? .aku masa tu jadi ajk makanan,sesuwei kan?? aku tak curi makan pon taw ada bihun goreng dengan sate, syiook wo. di war warkan ada acara suap coklat lagi pada pelajar, tapi aku yg tak sempat nak amik gambar sbb dok tolong buh makanan.rugi tak tgk u...yela mana taw dgn keberkatan tangan2 cikgu menyuap u ols leh jadi cemerlang, terbilang gemilangkan auwwww. esoknya ada pot luck kat sek...group aku ditugaskan masak sayur campur dan aku telah mengsub kan tugas itu kepada macik kantin..bijak kan hahaha...

tahun lepas, nama aku naik jaga spm, tapi sbb dah nak terberanakkan rayyan disember tu, maka tempat aku telah digantikan oleh ustaz anih...tq ustaz...jasamu dikenang :p rindu plak dah lama tak jaga spm tup tup thn ni i sorang2 tercampak kat sek di seri gombak itew.tapi mmg best, dah la dapat pusat yg tak banyak paper dan leh abis awal (budak seni) dgn menengokkan gelagat bdk2 neh emmmm...sabo jerla nyah.ari petama jer mcm skema pas tu...antara gelagat2 deme

  • dapat jer soalan objektif, tak sampai 10 minit dah siap bertanda itam 40 soalan. apekah makna nya tu? kuar awal tu biasak la
  • dapat paper jer, terus lalok mcm dpt ubat titon jer. kena la kejut sbb masa depan depa tuh
  • panggil kita "kakak, kakak" sib baik tak panggil macik jer kan
  • asik pergi ke tandas jer..soalan yg kena siapkan dalam sejam pon sibuk nak ke tandas.duduk sorang, bangun sorang.yg tak laratnya, kitaorg la nak kena membontoti hehe..rasanya pas ni, KPM kenala sediakan elaun jaga tandas la kot :p
  • rambut ala2 artis, kuku panjang sgt wei
  • yg tak tahan tu, siap ada yg bawak gambar letak atas meja.kalo gambar mak apak tu takpe la jugak, ini gambar buah ati.sakit pewot kamiorg dok menahan gelak masa jaga peksa taw.takpe la bang, asalkan boleh menaikkan semangat suda
  • kat pusat aku ada dewan, bilik khas (tuk sakit mata n disyaki H1N1) , pelajar OKU dan pelajar patah kaki (kat bawah jer) masa jaga pelajar yg patah kaki punya la banyak cikadak, banyak tanya, taw la sakit, nak bermanja2 pulak hehe..kalo dia nak ke tandas, silap2 sempat aku p beli makanan kat kantin aper. pasal jalan lambat kan.sian plak tgk dia dgn kaki berbalut dgn tongkatnya....semangat tol
kat umah, skrg ada anak2 buah suami.dapatla layan2 si pia dgn rayyan.kami akan balik beraya ke muo kamis malam...tak taw la cmne 99htn nanti.aku pon cm ko zel, baru nak turun sekilo dah naik balik.pasalnya nasik tak makan tapi makanan segeranya jgn ckp la huahuahua....roti kalo 3-4 keping tak cukup.eksesais jauh sekali...agaknya pas ni kena ajak kak pia dgn dik rayyan wat poco2 kan kan kan...