Friday, September 11, 2009

9.9.09 rabu

tengahari pas sekolah ada meeting post mortem trial PMR.aku dok meja paling belakang..kepala rasa tepu, blur. pentadbir kat depan sedang bg taklimat tapi kepala aku dok berputaq memikirkan makanan2 enak untuk perutku berbuka posa nanti.buleh gitu.. pikir makan tak blur pulak sebenonya aku rindu nk makan sik lemak mak aku.walaupun mak pak aku meniaga sik lemak dah lama, tapi aku langsung tak penah cuba nak masak sik lemak..

mula2... acara pecah lemak beli barang2

kung kang kung kang kat dapo sambil melayan kerenah anak2 sabo ajer


sik lemak, telo mata kuba, ayam goreng rempah.memula nasik terlembik skit, bila dah sejuk ok la hiasan kelaut


sambal udang

menu semalam : menu malas lagi nasik goreng lada hitam, ikan masin, dgn ayam goreng.cik umi bagi sambal sardin.mmg peberet ibu pia dgn ayah..walla

menu rini : ditaja oleh ayah pia khas dari pasar ramadan. ayah pia mkn nasik briani tapi tak sempat amik gambo pasal tuannya dah tak sabar nak bersantap.ibu mkn nasik kerabu my pebereeeet.ieda, i pon suka sik kerabu mcm u jugak tapi yg bezanya u kurus mcm model , i pon model jugak...model org ngandung ngeeee


sik kerabu berlaukkan solok duku dgn hati

murtabak

sekian untuk ari ini ;p