Sunday, March 1, 2009

ke'blur'an

gambo di atas xde kena mengena dgn aku hokay.aku masih waras bahawasanya lepas campur tolak air, angin, aku mengembang hampir 4x ganda dari akak ini.ha...pandai pun..aku keje ngajo mcm cik kak kat atas ni.dah hampir 3 mggu aku memulakan tugasku ini setelah hampir 3 bln bercuti (cuti sek + cuti banak) mau nya xmengong kapla aku ni..ari petama la yg plg blur aku rasa,nak menulis pun rs canggung gitu,rs hodoh betul tulisan aku (padahal selama ni xhodoh ker??) boleh aku duduk kat tmpt aku pastu bukak 4-5 buku, kepala cm nk migrain jer sbb xtau nak mulakan yg mana.gelak akak yg merangkap ex cikguku yg dok tgk aku time tu,sib baik dia bagi kata semangat.aku mmg respek abis dgn dia psl dgn saiz bdnnya yg kecik itu yg punya 8 org anak bederet,xpunya maid perghhh...rajin plak tu kat sek cm lipas kudung wat keje cm dia yg beranak 2 aku yg muncit ni cm mak org anak 8 hehe tau xpe.cuma taun lps dia terpaksa amik cuti tanpa gaji sethn selepas bersalin anak ke 8.harus gitu....

psl produk sekolah taun ni agak dasat skit.taun2 sblm ni aku masih boleh tahan dgn pelbagai kerenah bdk2 (budak ke?bdk bangka la kot) tapi taun ni bdk2 ting 3 punyala agresif, terkurang asam dan sebagainya bla..bla..bla...mmg thn lps penyelia petang dah warning yg bdk form 2 ketika ini form 3 la teramatla comel kelakuannya. kdg2 rasa keje kat taska jer,tp bezanya bdk2 kat taska mmgla comel tapi yg ini... smp ada mak apak paksa p sek psl xthn dok nengok pangai anak dia kat umah,xblaja n peksa SPM pun xpe janji ada cikgu nak jaga kat sek (kes taun lps bdk xmau blaja).ha..kan betul aku dok habaq sek cm taska. smp la satu ari tu aku ada ms dlm sejam leb dgn bdk2 ting 3A12 (semua 13 kelas).sblm melangkah ke kelas dgn begitu longlai sekali pala aku dok pikir cmne nak handle kelas tu. masa bdk2 tu dok baca doa aku pun bdoa d dlm ati memohon spy diorg jgn terlalu agresif.sambil tu aku dok menyembur ptui..ptui...tapi aku nampak la keberkesanannya, walaupun xmau belaja,asalkan dia dapat duduk pun dah dikira bersyukur rahmat..(agaknya kena semburan kot)xtau la aku cmne nak gambar kan kecomelan pangai depa. tp yg pasti lps kuar dari kelas depa,kami akan kehilangan banyak tenaga ehe..
selagi aku berada dalam institusi perguruan ini harus la aku banyak2 bersabar.sudah la tindakan kami banyak hadnya,tgk la bdk2 generasi skrg....thn demi thn pengalaman akan mengajar kita spy xterlalu mengambil hati dgn gelagat diorg spy kita xstress.alah bisa tegal biasa....