Saturday, January 10, 2009

Entry tak bertajuk

Alhamdulilah aku dah selamat melahirkan bayi lelaki pada ptg jumaat,12 dis 08.Pada akula, kaum wanita xkira yg dah penah mengalaminya atau belum,(terutama yg dah alami la) mesti ala2 serem bangat menunggu tibanya ms tuk bersalin,semuanya berlaku begitu pantas.apapun aku bersyukur sgt2 pada Allah krn dah melepasi saat2 yg ditunggu2 itu.Itu baru time bersalin, belum lg masa mengandung 9 bln, masa berpantang (hormon berubah, emosi terganggu..)dan waktu tuk membesarkan mereka, sumenya menuntut pengorbanan.sbb tu aku sgt2 menghargai kaum wanita..jgn kita lupa oleh sbb yg demikianla yg menjadikan syurga di bwh telapak kaki ibu... wajar la mereka dihargai...

tuk 3 mggu petama aku bpantang kat umah mak apak aku kat rawang,la ni dh blk selyg umah sendiri (mak ct logging) atas bbrp sbb..salah satunya sbb xmau menyusahkan diorgla.tapi tau la bila dah blk umah sendiri pantangnya ke mane mueheehe... (tapi xdela smp curik minum ais, xberani lagik). Dah biasa layan pia sorang jer,tetiba dh ada sorang baby lagi, tu yg naik kalut..lagi2 pia meragam sejak dpt adik ni, kdg2 kesian tgk dia tapi kengkadang naik geram menengokkan perangai dia...sabo aje la..

Takut jugak aku dgr2 kesan masa panjang kalu xkuat pantang nih tapi ape nak buat aku pun sememangnya maleh.....berdoa dan bertawakal je la..( setau aku kene usaha dulu kan.. kan...)

Tah kenapa aku rs cm beremosi plak la ni kuang kuang kuang....yg pasti sejak beberapa bln lps pikiran aku salu terganggu, bercampur baur (sedih..blur..etc..) kdg2 smp terfikir yg negatif, xperlu la aku nyatakan di sini apa sbbnya, simpan sendiri lor...

dah..dah tutup bab tu..citer psl anak2 plak. sementara cuti sek tggl xsmp sebulan lagik baik aku gagahkan diri tuk memblog. Rayyan (baby) kena ruam kat bhgn leher dan tuuutttt....tapi yg ni ruam nya agak teruk skit.aku rs kalu kita org tua pun dh xthn menggeletis gatal ..adala cuba bbrp krim..tgk la sehari dua ni cmne. Pia la ni dah pandai ckp bnyk perkataan, xkirala dia dgr atau kita ajar sekali je nanti mulala diulang2 blk.Memula dpt adik, 2-3 ari la meragam teruk, la ni nampak la cm syg dah tp cemburu dan ngengada ttp ada.Nanti aku postkan gambar pia dan adiknya