Monday, May 19, 2008

slmt hari guru

Bintang tujuh sinar berseri,
cahaya cakerawala muncul kemudian,
Ajaran guru hendaklah dicari,
Mana yang dapat dilupa jangan


sambutan hari guru tahun ini disekolah ku,temanya adalah pakaian kebangsaan dalam warna2 bendera..ada kengkawan yg pakai baju kurung, punjabi dan ada yg vouge memakai sari..seronok suasana dipagi itu,aman jer sbb budak xramai...seperti biasa aku dan kengkawan poyo jer berjalan di atas red carpet yg telah disediakan..xkoser aku nak interprem memandangkan badanku yang semakin menggebus ini. walaupun dah terlewat (xsempat memblog), aku nak mengucapkan selamat hari guru kepada semua guru terutamanya kepada guru2 ku dahulu...jasamu akan kukenang....lagi2 setelah merasa pahit maungnya mendidik murid masa kini..teringat kembali zaman sekolah yg menyeronokkan...kalu dapat diputar kembali kan bes cuma malas balik nak menempuh peksa huhu...tingat suatu ketika dulu kawan aku mengingatkan kembali satu peristiwa dimana ckg math begitu marah semasa memberikan markah kertas peperiksaan sambil menyebut tin kosong! tin kosong! aku mmg xseda lgsg bahawa aku la antara yg sedang diperkatakan muehehehe....mitak ampun ckg....bdk2 sekarang ckpla ape2 telinga derang dah kebal malah sempat meloyar buruk lagi.. ;p