Thursday, March 20, 2008

Sekolahku...syurgaku??


Inilah pemandangan tempat aku bekerja , SMK Ideal Heights merangkap tempat aku menuntut ilmu (tuntutla sgt :p) suatu masa dulu.rezeki dapat posting di sek sendiri.Rasanya adala dlm 2 mggu aku rs cm nk lari jer bilamana ckg2 yg mengajar aku dulu soh pggl diorg akak..kelu lidah aku cubala korg bygkan cmne nk pggl org yg dh biasa kita pggl ckg dulu ke akak..tapi lepas tu dh ok malah jdk 'geng'2 lg.Aku xrasa pun cm penah sek kat sini sbb keadaan fizikalnya 10 thn dulu dgn sekarang amatla berbeza.
Aku selesa sgt mengajar kat sini, antara faktor utamanya ialah kengkawan.diorg ni jenis mesra, xberkira dan suka menolong lagi2 pd insan yg salu blur sptku. Tu yg payah nak carik lgpun dh lebih kurang 15 taun aku dok kat area ni.kdg2 asben ada gak tny anak dia kalu lalu2 kat sek."nanti pia nak sek kat sini tak?' huhuuu...perli la tuh :p Ada gak kengkawan masa blajo dulu kater hotak aku xberkembang hehe...tapi yg penting asalkan aku selesa dan asben phm..
Area yg paling aku suka kat sek ni semestinya kantin..makanan kat sini sedap2 belaka.toche la pd kak ida n d geng kerana menyediakan juadah yg enak2 belaka.kalu sehari xmsk kantin,gase cm pelik jer,(haku la je kot).Inila juga antara faktor aku menghampiri obesiti secara beransur2...(alasan :p) smp suatu masa dulu, ada anak murid berbangsa cina aku btau "lengan ckg bergoyang2"dengan pelat dia.mmg aku gelak besar dgr.sebeno nye dia "ter"pokus kat lelemak di lengan ku la kot masa aku dok sibuk nulih kat papan.sempat lg pikir lain masa aku khusyuk ngajar hehe....hm..ms ngandung ritu pun ada bdk kata ckg cm doraemon la muehehe.....mmg dasat la ms ngandung ritu, berat bdn naik mdadak tapi sik baik doc xmarah masa setiap kali check baby.nanti bebila aku share cmne pengalaman jd cikgu walaupun baru 6 thn mengajar (sabo jer la..)